Startside

Meny
  • Jobb hos oss
  • Min side
Norsk
  • English
  • For aktører

    For aktører

    Flysikkerhet

    Flyselskap

    Flyplass

    Flymedisin

    Flysikring

    Luftfartshinder

    HMS i luftfarten

    Frakt

    Utdanning

    Security

    Luftdyktighet

    Regelverk

    Skjema

    Norges luftfartøyregister

  • Passasjer

    Passasjer

    Hva er lov i bagasjen

    Passasjerrettigheter

    Passasjerer med særskilte behov

    Passasjer i småfly

  • Droner

    Droner

    Registrering og søknader

    • Registrer deg som droneoperatør
    • Søk om tillatelse for spesifikk kategori
    • Skjemaer

    Veiledning

    • Åpen kategori – lavrisikooperasjoner med mindre droner innenfor faste rammer
    • Spesifikk kategori – operasjoner med høyere risiko som faller utenfor åpen kategori
    • Fly trygt – de viktigste reglene for droner og modellfly i åpen kategori

    Droneoperatører

    Regelverk

  • Privatflyging og luftsport

    Privatflyging og luftsport

    Sertifikat og rettigheter

    • Nytt regelverk om flyskolar i januar 2019
    • Spørsmål og svar om Declared Training Organisation (DTO) for motorfly og helikopter

    Bruk av fly, helikopter og ballong

    • Tips og råd for sikker flyging
    • Meld deg på sikkerhetsbrev til privatflygere
    • Vinterflyging
    • VFR-guide Norway

    Luftdyktighet og vedlikehold av luftfartøy

    • Endring i forskrift om kontinuerlig vedlikehold
    • Bestilling av fartøymapper
    • Attest for vedlikehold på elektriske fly

    Luftsport

  • Om oss

    Om oss

    Om Luftfartstilsynet

    Flysikkerhet

    Melde fra

    Sikkerhetsformidling

    Personvern

    Avdelinger

    Ledelsen

    Aktuelt

    Medier

    Jobb hos oss

    Kontakt oss

    Fakturainformasjon

    Luftfartskonferansen

    Årsrapporter

    Saksbehandling

    Postjournal – eInnsyn

    Luftfartstilsynets reaksjonspolicy

  • Jobb hos oss
  • Min side
Norsk
  • English
Følg oss
  • Facebook
  • Twitter
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
Du er her:
  1. Luftfartstilsynet
  2. For aktører
  3. Regelverk
  4. AIC
  5. AIC I
  6. 04/22 Validation of PPL, CPL and ATPL for non-commercial operations – 28 days
Skriv ut
Telefon:
+4775585000
Epost:
postmottak@caa.no
AFTN:
ENCAYAYA
Norway Civil Aviation Authority
P.O. Box 243
NO-8001 Bodø
AIC-I 04/22 17 MAR

Validation of PPL, CPL and ATPL for non-commercial operations – 28 days

This AIC-I 04/22 replaces AIC-I 06/19.

This AIC will clarify CAA Norway policy on validation of third country licenses for non-commercial operations on Norwegian registered aircraft.

According to Commission Delegated Regulation (EU) 2020/723, Article 8 (3), a validation may be given for a period of 28 days per calendar year for specific non-commercial tasks (PPL privileges).

Validation is given when the following requirements are met:

(a) holds an appropriate licence (PPL, CPL or ATPL) and medical certificate and associated ratings or qualifications issued in accordance with Annex 1 to the Chicago Convention;

(b) The pilot has completed at least one acclimatisation flight with a qualified EASA flight instructor prior to carrying out the specific tasks of limited duration as PIC;

  • The acclimatisation flight shall contain elements related to the aircraft variant being used, Standardised European Rules of the Air (SERA) and any additional elements regarded necessary by the instructor.
  • The acclimatisation flight shall be endorsed in the candidate’s logbook or an equivalent document and signed by the instructor.
  • The endorsement shall be available for inspection by the competent authority for the entire duration of the validation period.

The validation is valid for 28 days per calendar year. The 28 days does not have to be consecutive but can only be completed in the same calendar year. I.e., if the acclimatisation flight is completed in 2022, the validation is only valid in 2022. If the pilot wants the same validation for 2023, a new acclimatisation flight must be completed.

No application or registration form needs to be sent to CAA Norway.

For other types of validation, please consult Commission Delegated Regulation (EU) 2020/723, laying down detailed rules with regards to the acceptance of third-country certification of pilots and amending Regulation (EU) No 1178/2011. Validation of licences is described in Section 2, Article 4, 5, 6, 7 and 8.

If you have any further questions regarding validation of third country licenses, please contact CAA Norway via email to: postmottak@caa.no.

Kontakt oss

postmottak@caa.no
Presse
Telefon: 75 58 50 00
Beredskapstelefon: 92 64 26 32 (kun ved luftfartsulykker) 

Om oss
  • Personvern
  • Melde fra til Luftfartstilsynet
  • Om Luftfartstilsynet
  • English
Følg oss
  • Facebook
  • Twitter
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev