Melding av arbeidsrelatert sykdom
Leger har plikt til å melde fra om arbeidsrelaterte sykdommer.
Enhver lege som gjennom sitt arbeid får kunnskap om at arbeidstaker lider av en yrkessykdom som er likestilt med yrkesskade etter folketrygdloven § 13-4, eller annen sykdom som legen antar skyldes arbeidstakers arbeidssituasjon, skal gi skriftlig melding om det til Arbeidstilsynet. For besetningsmedlemmer skal det gis melding til Luftfartstilsynet.
Meldeplikten er nedfelt i Arbeidsmiljøloven § 5-3.
Meldeskjema kan lastes ned fra Arbeidstilsynets sider
Kontakt Luftfartstilsynet
- E-post: postmottak@caa.no
- Postadresse: Postboks 243, 8001 Bodø
- Besøksadresse: Sjøgata 45–47, 8006 Bodø
-
Sentralbord:
09:00–11:00 og 12:00–15:00 alle hverdager
- Beredskapstelefon (ved ekstraordinære ulykker og hendelser):